Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019: Stále ve vrcholné formě
Ve dnech 24. až 26. května se v malebných zahradách Grand Hotelu Villa d’Este na břehu italského jezera Como uskutečnila jedna z nejlepších soutěžních přehlídek historických automobilů a motocyklů světa, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Hlavní téma letošního ročníku jednoznačně předeslalo jeho motto, důstojně připomínající 90 let trvající tradici zdejší soutěže elegance: „The Symphony of Engines – 90 Years of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este & BMW Automobiles“. Celkem 42 pečlivě vybraných automobilů v rámci „Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019“, bylo rozděleno do 8 svébytných kategorií, jako „Goodbye Roaring Twenties: The Birth of the Concorso“, „Fast Forward: A Quarter Century of Progress“, „Small and perfectly formed: The Coachbuilder’s Art in Miniature“, „A new Dawn: Into the Rock ’n’ Roll Era“, „Swinging Sixties: The Sky’s the Limit“, „Baby You Can Drive My Car: Musical Stars’ Cars“, „Speeding Against the Clock: Endurance Racing Legends“ a „Daring to Dream: Concepts which rocked the Motoring World“. V případě 46 motocyklů se poté jednalo o 6 kategorií v rámci tradiční „Concorso di Motociclette“, nazvaných „Still in Action: Motorcycles more than 100 Years Old“, „Sound and Style: The New Motorcycles of 1929“, „Promenade Percy: Sportsman’s Wear“, „50 Years Ago: Trendsetters for Future Success“, „Two-Wheeled Guards: To Protect and To Serve“, „Concept Bikes: New Design and Prototypes by Manufacturers and Independents“.
Časové rozpětí soutěžních exponátů sahá od začátku 20. do konce 80. let minulého století. Všechny ostatní, často právě u této příležitosti vzniklé studie a prototypy, stejně jako špičkové moderní vozy jsou zařazeny mimo hodnocené kategorie.
Porotu složenou z předních světových odborníků vedl Lorenzo Ramaciotti a jeho úkolem bylo kromě vítězů jednotlivých kategorií cílem udělit jednomu z vystavených automobilů jménem hlavního pořadatele, skupiny BMW Group, nejvyšší ocenění celé přehlídky „BMW Group Trophy“. Pro úplnost, spolupořadatelem věhlasné události je německá hodinářská společnost A. Lange & Sohne. Svého favorita ovšem volila také veřejnost, na základě jejíhož hlasování byla udělena cena „Coppa d’Oro Villa d’Este“.
Pro představu, v rámci „Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019“ si majitelé, hosté a návštěvníci z Itálie, Francie, Německa, Švýcarska, Holands,a Velké Británie i Japonska mohli za živého doprovodu smyčcového kvartetu prohlédnout například Vauxhall 30/98 Type OE (1930), Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport (1928), Bugatti 57S (1937), Delahaye 135M (1938), Lagonda V12 Redfern Tourer (1939), Seat Nardi 750 GT (1964), Aston Martin DBS C (1966), Bizzarrini GT Strada 5300 (1966) nebo Lamborghini Miura P 400 S (1971).
Zajímavostí bylo v souvislosti s letošním 110. výročí značky Bugatti také v jediném exempláři zrozené Bugatti La Voiture Noire (2019), podnes futuristický koncept Ferrari 512 S Modulo (1970), roadster BMW 507 (1957) v minulosti vlastněný zpěvákem Elvisem Presleym a neposledně znovuobnovená premiéra nevratně ztraceného konceptu BMW Garmisch, původně navrženého slavným designérem Marcellem Gandinim ve studiu Nuccia Bertoneho pro ženevský autosalon v roce 1970. Opakovaná stavba za pomoci nejmodernějších technologií totiž proběhla za jeho dohledu a připomínek, o které jej osobně požádal šéfdesignér skupiny BMW Group, Adrian van Hooydonk.
Concorso d’Eleganza Villa d’Este je po 90 letech stále ve vrcholné formě.